30/10/12

Mini-Shortbread Brownies (+ DIY!)


Questa ricetta mi è piaciuta tanto che ho voluto immortalarla per l'eternità con una mini-riproduzione!

Brownies, piattino e tazza sono realizzati con paste polimeriche, mentre le matitine sono fatte con degli stuzzicadenti (click qui per il videotutorial!).

Bonus: Tutorial DIY per realizzare i mini-brownies!
Lo trovate dopo il salto

I liked this recipe so much that I
just had to make a miniature of it!
Brownie, plate and mug were handmade with polymer clay, while the pencils were carved out of toothpicks (find the DIY video tutorial here!).
Bonus: miniature Brownies DIY tutorial right after the jump!


Mischiare della pasta polimerica bianca con poca gialla e una briciola di marrone, fino ad ottenere un colore beige-giallino molto chiaro. Stendere la pasta a uno spessore di circa 2 mm.
Mix a good chunk of white with a little piece of yellow and the tiniest amount of brown polymer clay, then roll it out until it is approx. 2mm thick.


Prendere un po' di pasta polimerica marrone, formare una pallina e appiattirla a uno spessore di circa 4mm, dopodichè ritagliare un quadrato.
Roll out a piece of brown clay until it's approximately 4mm thick, then cut it into a square.


Texturizzare la superfice del quadratino premendo il retro del taglierino qua e la e passandoci sopra un pennello da mascara (oppure della stagnola appallottolata).
Texture the top of the clay square by pressing the back of your X-Acto knife here and there; then roll a mascara brush (or a piece of crumpled-up tin foil) all over its surface.


Mettere il quadratino marrone sulla base beige e tagliare via le parti in eccesso.
Lay the brown square on top of the light brown base, then cut away the excess clay.


Appoggiare il mini-brownies su della carta vetrata fine per texturizzarne il fondo, dopodichè texturizzare tutti i lati con un ago.
Lay your brownie on a piece of sand paper to texture the bottom. Needle texture all the sides.


Per i canditi, mischiare circa una metà di pasta polimerica gialla con un pizzico di rosso e una metà di translucent. Formare un cilindretto sottile, poi appiattirlo per ottenere una forma più squadrata. Tagliare un po' di cubetti e metterli sulla cima del mini brownies.
For the candied orange, mix approximately 1 half of yellow clay to one half of translucent and a little bit of red. Roll the clay into a tiny snake, then press it on the sides to get a square-ish shape. Cut a few little dices and put them on top of your mini brownie.


Cuocere nel forno. A fine cottura, lasciare raffreddare, pulire con dell'alcool e infine lucidare la parte superiore e i canditi con della vernice a base d'acqua.
Bake in the oven. Let your mini brownie cool down, then wipe it with alcohol and gloss the top with a water-based varnish.


Facoltativo: per un effetto più tridimensionale, colorare la base shortbread con della pittura acrilica marrone chiaro. Il vostro mini brownie è pronto!
Optional: for a more tridimensional look, color the shortbread base with light brown acrylic paint. Your miniature brownie is ready!

6 commenti:

  1. Thank you for the tutorial! Your brownie looks really amazing. :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Aw thank you Esme! And of course you're very welcome ^w^

      Elimina
  2. ...I have no words for your work... AMAZING!!Now I know how some Monster High dolls can have a great party !!! Thank you for sharing!!!!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. You're very welcome and thank you for such kind words ^w^

      Elimina